În ciuda nesiguranței și a provocărilor aduse de Covid-19, economiile din jurul lumii își continuă activitatea pe cât de normal este posibil. În funcție de specificul și domeniul de activitate, companiile resimt diferit această situație. Acolo unde este posibil, angajatorii au recurs la lucrul de acasă, iar pentru angajații care trebuie să fie prezenți la locul de muncă s-au implementat măsuri de protecție și prevenție.
Organizațiile care ar avea nevoie de angajați noi trebuie să evalueze nevoile și posibilitățile și să decidă între a îngheța procesele de recrutare și a le continua. Continuarea recrutării poate avea loc doar cu condiția luării unor măsuri pentru a asigura siguranța și sănătatea atât a angajaților și recrutorilor, cât și a candidaților.
Distanțarea socială afectează fiecare etapă a recrutării, de la selecția candidaților, la intervievare și până la procesul de onboarding. Din fericire, experții în resurse umane pot folosi o combinație de soluții tehnologice, proceduri și metode de recrutare pentru a diminua riscurile excepționale ale acestei perioade și a continua să aducă angajați de valoare în organizație.
Etapa selectării candidaților nu se schimbă foarte mult, deoarece se folosește de platforme online de recrutare, rețele sociale sau programe specializate și deci nu presupune contact direct.
O posibilă variantă ar fi identificarea și evaluarea unor persoane potrivite pentru o anumită funcție chiar din interiorul organizației.
Procesul care suferă cele mai multe modificări este cel al intervievării și evaluării candidatului, deoarece acesta se realizează de obicei în persoană. Sondajul realizat de Undelucram.ro arată că dintre companiile care mai susțin interviuri de angajare în această perioadă, doar 5% aleg interviul clasic.
Pentru a elimina riscurile interviurilor fata-in-fata, majoritatea interviurilor se realizează telefonic sau online, cu ajutorul unor programe precum Skype, Microsoft Teams sau chiar Whatsapp.
Așa cum este acordată atenție pregătirii spațiului pentru un interviu clasic, așa trebuie pregătit și un interviu online. În acest caz, recrutorul are mai puțin control asupra procesului de intervievare, de exemplu din cauza vitezei internetului sau a dispozitivelor folosite de candidați.
Totuși, o calitate superioară a sunetului și imaginii poate ajuta atât recrutorul cât și candidatul să comunice eficient, de aceea este importantă alegerea software-ului și testarea lui și a echipamentelor disponibile înainte de interviu.
Pe lângă interviuri, mulți angajatori aleg să folosească și alte instrumente pentru a se asigura că aleg persoanele potrivite pentru fiecare funcție, precum teste de recrutare, teste de selecție, teste de personalitate sau teste de aptitudini. Aceste tipuri de evaluări sunt la fel de importante acum ca oricând și trebuie și ele adaptate acestor circumstanțe.
Platforma de testare IntegrityMeter are implementată posibilitatea aplicării cu succes a testelor de la distanță, fără a-și pierde din eficacitate. Această soluție de screening realizează un profil al integrității candidaților și ajută recrutorul să identifice persoanele potrivite funcției vacante și sistemului de valori al companiei.
Testele IntegrityMeter sunt ușor de aplicat și oferă oportunitatea discutării în cadrul interviului a unor subiecte mai greu de abordat, precum adicții, comportamente contraproductive sau stabilitatea la locul de muncă.
Recrutarea în contextul actual presupune noi provocări atât pentru candidați, cât și pentru angajatori. Acest lucru însă nu ar trebui să ducă la o scădere a standardelor impuse sau a calității angajărilor. Din potrivă, în situații dificile avem nevoie de angajați competenți, adaptabili și integrii mai mult decât oricând.